De pracht van de geurige haven...

5 oktober 2015 - Johor Bahru, Maleisië

Hallo allemaal!

Terwijl ik dit blogartikel schrijf, zit ik in Johor Bahru, een stad in Maleisië ongeveer 350 km ten zuiden van Kuala Lumpur en op steenworp afstand vanuit Singapore. Afgelopen weekend was een heel bijzonder weekend. Toen ben ik met twee huisgenoten naar Hong Kong geweest. Hong Kong, oftewel de 'geurige haven' is een speciale zone binnen China. Een prachtige stad! Ook al was het weekend simpelweg te kort om alles te zien, wat we hebben gezien was ontzettend mooi! Na de 4-uur durende vlucht vanuit Kuala Lumpur zijn we die avond naar de Ozone bar geweest. Deze bar, op het dak van het ICC-gebouw (International Commerce Centre), is op 464 meter de hoogste bar ter wereld.

De volgende dag zijn we naar The Peak gegaan, het hoogste punt op Hong Kong-eiland met een prachtig uitzicht over de stad. Het waaide er gigantisch, omdat er een tropische storm overkwam. Goed vasthouden dus! Gedurende het weekend hebben we ook de Giant Buddha bezocht, de grootste Buddha ter wereld. Daar zijn we naartoe gereisd met de ferry en de bus.

Aan het einde van het weekend vlogen we weer terug naar Kuala Lumpur. De vlucht was met ruim een uur vertraagd, omdat de effecten van de storm nog aanwezig waren. Vanochtend ben ik dan naar Johor Bahru gereisd. Daar ben ik nu een week om verder te werken aan mijn onderzoek.

Ik kan in ieder geval terugkijken op een heel mooi en bijzonder weekend en ik ben benieuwd naar de rest van deze week!

Groetjes Johan

1. Hendrik Schoppers:
    5 oktober 2015
    Eventjes naar Hongkong. Vet hoor!!! Succes met je onderzoek!!
  2. Wim Kuipers:
    5 oktober 2015
    Leuk om te lezen. Wat vet dat je zomaar even naar Hong Kong kon gaan. En dat je nu weer heel ergens anders zit. Hoe is het met de smog in Jahor Bahru?
  3. Kees Borst:
    5 oktober 2015
    leuk hoor Johan om weer je belevenissen te lezen. wat een mooie kans op even naar Hong Kong te kunnen gaan. Je moeder zei dat gisteren ook nog tegen mij. " Ja, .. en hij zit nu in Hong Kong" sprak ze trots. Geniet ervan en werk ze weer. De tijd vliegt zeker om! tot horens maar weer
  4. Johan de Jong:
    11 oktober 2015
    Nog bedankt allemaal voor de reacties! De tijd vliegt inderdaad om! De smog in Johor Bahru was helaas nog erger dan in KL Wim... Hoe dichter bij Indonesië, des te erger het wordt. Gelukkig zat ik (bijna) de hele dag binnen!