Een warme groet vanuit het tropische Kuala Lumpur!

Hoi allemaal,

Het is alweer 2 dagen geleden na aankomst in Kuala Lumpur. De reis er naartoe vond ik absoluut een bijzondere ervaring. Het moment dat het vliegtuig dan opstijgt, is niet in woorden te bevatten, dan is het avontuur écht begonnen! In totaal ben ik ruim 30 uur van deur tot deur onderweg geweest. Eerst van Amsterdam naar Londen Heathrow en van Londen naar Kuala Lumpur. De vlucht naar KL verliep goed en was op zich best snel voorbij, gedurende de vlucht heb ik redelijk kunnen slapen. Toen ik arriveerde op het vliegveld van KL, ben ik met de KLIA Express naar KL Sentral (centraal station KL) gereisd. Bij KL Sentral werd ik opgepikt en werd ik per taxi naar de accommodatie gereden. Zo, de geit is gemolken denk je dan.

Die avond ben ik met medestudenten wat bij de locals gaan eten. Voor zover ik me het goed heb laten vertellen, hebben we 'Nasi Goreng Pattaya' gegeten, oftewel omelet gevuld met nasi en kip. Rijst vormt min of meer het hoofdingrediënt voor alle maaltijden, zegmaar de aardappels zoals in Nederland. Brood eten ze hier 's ochtends nauwelijks, al heb ik wel bij een lokale supermarkt een soort brood kunnen vinden. Eten en drinken is inderdaad belachelijk goedkoop. Het bovengenoemde gerecht, prima gerecht overigens, koop je hier voor ongeveer 1 euro! Onlangs ook een fles met 1,5 liter Coca Cola gekocht voor minder dan €0,75.

De volgende dag, woensdag 2 september, ben ik naar KLCC gegaan (Kuala Lumpur City Centre). Hier heb ik onder andere de Petronas Towers van dichtbij gezien. Waanzinnig om te bekijken! Wow! Het OV is hier overigens erg westers; je hebt er een soort ov-chipkaart, maar dan heet het Touch n' Go, wel een wat hippere benaming op zich. Metro's, oftewel de KTM of LRT, rijden hier nagenoeg af en aan in de spitstijden. Vandaag, donderdag 3 september ben ik naar het stagebedrijf gereisd om te kijken hoe je er makkelijk komt en hoe het bedrijf er in het echt uitziet. Volgende week maandag hoop ik dan voor het eerst te beginnen. Vanmiddag heb ik een culturele briefing met het MDBC (soort KvK en de organisatie die de stage heeft aangeboden).

Tot snel!

Met Maleisische groet,

Johan

Ps. Het is hier absurd warm, ruim 34 graden, en dat terwijl de zon niet echt schijnt ;)

1. Danielle:
    3 september 2015
    Een hele goeie tijd daar Johan, ik ga je volgen !!
  2. Frank V.:
    Veel succes Johan!
  3. Hendrik Schoppers:
    3 september 2015
    Nou, lijkt me geen hol aan. Sterkte met de warmte en die geit. Challaz
  4. Wim:
    3 september 2015
    Het avontuur is begonnen. Als je weer terugkomt in Nederland eet je alleen nog rijst. Dan zul je het hier erg koud vinden.
    Mooi dat de reis goed is gegaan. Ik zie je nog lopen op schiphol net of het nog maar een kwartier is geleden,maar het is alweer drie dagen. Succes en veel plezier in verweggistan.
  5. RomkeJan:
    3 september 2015
    Leuk om wat te lezen! Ik heb me ingeschreven :)
  6. Stijn de Jong:
    Hoi lieve Johan,
    Wat fijn om zijn leuk bericht uit Maleisië te horen!
    Ik mis je wel maar daar kom ik wel over heen.
    Fijn dat de vlucht goed is gegaan en dat je veilig bent aangekomen!
    Een koude groet vanuit Gouda,
    Broertje Stijn
  7. Roel:
    3 september 2015
    Leuk verhaal. Veel succes!
    Groeten tante gerda
  8. Roel:
    3 september 2015
    Leuk verhaal! Ben je trouwens Londen nog ingeweest? Ontbijten doe je dacht ik met de restjes van de avond ervoor toch? Gebakken rijst?
  9. Mieke:
    5 september 2015
    Moedig dat je dit avontuur aangegaan hebt. Heel knap. Je ouders kunnen trots op je zijn.
    Geniet ervan en doe rustig aan, het is toch een heel ander land en cultuur.
  10. Johan de Jong:
    6 september 2015
    Heel erg bedankt voor alle leuke reacties allemaal! :) Ontbijt is hier overigens redelijk 'Hollands'. Elke morgen broodje met pasta :) Niet zulk brood als in Nederland, maar het is prima te eten!
  11. De Jong:
    13 september 2015
    Hee De Jong man! Supergoed te horen dat de geit gemolken is! Daarop kan ik alleen maar zeggen: Gerrit is een rare man. En daar houden we het bij voor vandaag. Lator